Blodslitet H-Åpen (19/10/2013)
Discipline: Fellesstart
Distance: 10.33 km
Time: 51:28
Fellesstart der jeg løp store deler av løpet alene. Fikk gå selv på venstreveivalget til første, og opererte mest på egenhånd resten av løpet også. Tok ut de store veivalgene på vei til førstepost. Prøvde å ta seieren til sistepost (stemplet først på nest siste), men løp meg fast på veivalget og måtte se noen løpere løpe forbi.

1: Venstre-veivalget frister med sti nesten helt inn. Inn i posten kommer jeg inn i toget, og merker at jeg ikke er blant de aller fremste. (ca 40 sek bak).
2: Fast i toget.
3: Kommer litt skeivt ut, planen var egentlig å komme ned til stikrysset. Enkel inngang og tar igjen tetklyngen. (ca 40 sek raskere på dette strekket)
4: Fortsetter med å løpe mest mulig på sti. Kommer først, men Høye har halen.
5: Greit, litt rolig på første strekket i sommerfugl.
6: Grei utgang, men i siste del av strekket har jeg litt dårlig retning og begynner å speide litt. Mye folk, og ganske stor stein redder meg. (+15 sek)
7: Greie.
8: Planen er å se kollen og styre på den. Gjør det, får også den lille myren, men blir litt utålmodig og løper mot feil kolle inn. (+20 sek)
9: Greie.
10: Litt dårlig retning ut og løper litt på kjennskap. Blir en liten sving.
11: Litt dårlig retning ut av posten, men styrer meg inn og treffer akkurat til venstre for grøntfeltet som jeg vil. Snur meg på åkeren og ser de andre ligge 100m bak. Forstår jeg er først, for Høye har mest sannsynlig ikke orientert fra meg i fuglen.
12: Ligger meg litt til venstre for å unngå grønnskravert. Blir litt usikker mot slutten, men får det gule området og går fint inn i posten
13: Vil unngå det grønne i starten, og samtidig går venstreveivalget på sti nesten helt inn i posten. Ser meg blind på dette alternativet og får ikke med meg høyreveivalget som har en del mindre stigning. Gjennomfører greit, men inn i posten har jeg blitt tatt igjen.
14: Har forberedt meg godt på de neste strekkene, og løper litt i overfart for å ta igjen luken på 10 sek.
15: Jon går rett på, men jeg velger stien i starten. Er nesten oppe i ryggen hans inn i posten, og har Lars EN i rygg.
16: Går ned på stien tidligere enn Jon, mens Lars kjører et rett på veivalg. Jobber meg sakte men sikkert opp i ryggen på Jon, og får stemple først på 16. Har bestemt meg for å lure meg rett på og over vannet på midten til sistepost.
17: Ut fra 16. post er det veldig åpent og jeg ser langt. Er litt dårligere løpbarhet der jeg egentlig skal, så trekker litt mer til venstre. Leser ikke kartet videre, men blir revet meg og løper "rett på" siden det ser helt åpent ut. Plutselig står jeg på odden, og er nødt til å snu. Et par løpere løper forbi, og Jon har fått luke.

Prøvde å ta seieren på slutten, men satset og tapte. Tror jeg hadde klart det hadde jeg gjennomført der jeg hadde tenkt å løpe uten å ignorere kartet.
Show comments (0)

Blodslitet H-Åpen (19/10/2013) Blodslitet H-Åpen (19/10/2013)