Spørsmål og Svar Påmelding 2008 (FAQ)
onsdag 03. september 2008 20:00

Det er voldsom interesse for årets Stoltzekleiven Opp, og vårt e-post team anført av Pål Påmelder gjør en kjempejobb med å prøve å få besvart alle henvendelser ut i de sene nattetimer. Dersom du ikke har fått svar på din henvendelse enda - ta det med ro - alt blir lest! Nedenfor finner du svar på de vanligste spørsmålene.

Som det står her på stoltzen.no skal all e-post sendes til stoltzen.opp@gmail.comDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen . Andre e-postadresser fra tidligere år blir ikke lest regelmessig, og du kan dermed ikke regne med å få dem besvart. Her finner du en del av de hundrevis av spørsmål som strømmer inn til oss i disse dager - og svaret på dem. Dersom du har sendt en forespørsel og svaret står her, setter vi pris på om du sender oss en ny melding og ber oss ignorere spørsmålet - da rykker de andre frem i køen!

Vanlige spørsmål - generelt

Spørsmål: Jeg meldte meg på under feil bedrift / feil årsklasse / feil fødselsår. Kan dere rette påmeldingen for deg.

Svar: Det skal vi ordne i god tid før den 27. september! Takk for at du hjelper oss med å få en mest mulig riktig resultatliste.

Spørsmål: Jeg har fått starttid klokken 15:57, men ønsker å starte mellom klokken 10 og 11. Er det mulig å flytte meg til en tidligere starttid?

Svar: Vi har veldig begrenset med starttider, så vi kan dessverre ikke flytte deg til en tidligere starttid selv om vi gjerne skulle ønske at alle kunne starte på de mest populære tidspunktene. Vi har mer enn nok problemer med å få plass til alle som ønsker å være med. Flott at du fikk deg en starttid iallefall!

Spørsmål: Er Stoltzen 2008 helt fulltegnet?

Svar: Nei! Vi vurderer å utvide starttidspunktet slik at tidsrommet mellom 1730 og 1800 også blir inkludert. Det gir 180 nye startplasser. I tillegg er det flere som skriver og avbestiller plasser som er feilpåmeldt. Etterhvert som startkontingent kommer inn på konto vil vi også få kontroll over hvor mange som ikke har betalt - noe som igjen vil kunne frigjøre en del påmeldinger.

Spørsmål: Jeg rakk dessverre ikke å melde meg på da de første plassene ble lagt ut. Når blir det start på ny påmelding?

Svar: Mandag 8/9 om morgenen blir det lagt ut en melding om nøyaktig når det blir åpnet for ytterligere påmelding (dag og tidspunkt).

Spørsmål: Jeg har meldt meg på i påmeldingssystemet, men fikk ikke starttid og startnummer - heller ikke på e-post bekreftelsen. Er jeg meldt på? Når skal jeg starte?

Svar: Ja, du er meldt på! De siste 80-100 påmeldingene på mandag ettermiddag/kveld ble ikke tildelt starttid ved påmelding. Disse vil bli plassert i perioden rett etter 1610. Merk at de som meldte seg på rett før disse siste 80-100 bare hadde starttider rundt 1600 å velge mellom.

Spørsmål: Det går rykter om at påmeldingen åpnet før mandag 1. september for noen utvalgte.

Svar: Individuell påmelding startet mandag formiddag klokken 1230. Ingen var påmeldt før påmeldingen åpnet for offentligheten, og alle hadde like muligheter. Tilsvarende åpnet gruppepåmeldingen tirsdag morgen klokken 0500, og alle bedrifter/grupper som var registrert fikk tilsendt e-post med informasjon mellom 0500 og 0600 tirsdag morgen. Ingen bedrifter var påmeldt på forhånd - og alle hadde like sjanser til å få en fin startposisjon.

Vanlige spørsmål - betaling

Spørsmål: Er det mulig å få et KID for mine 3 betalinger?

Svar: Det er dessverre ikke mulig å slå sammen flere betalinger til en. Vi håper du kan betale oppgitte beløp hver for seg med oppgitt KID-nummer.

Spørsmål: Jeg betalte i dag kr. 300,-. Gjelder "Hans Hansen" og "Ole Olsen".

Svar: Vi kontrollerer automatisk alle påmeldinger mot innbetalt KID-nummer. Betaling uten KID-nummer vil ikke bli bli registrert i systemet vårt. Hvis du nå har betalt uten å følge rutinene, må du sende e-post med kvittering på at innbetaling samt kontonummer betalingen kommer fra til stoltzen.opp@gmail.comDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen .

Vanlige spørsmål - seedet gruppe

Spørsmål: Jeg var litt sen i avtrekkeren og rakk ikke å melde meg på i tide. Men jeg har løpt på 10.45 i forfjor, og dermed ser jeg at jeg kan løpe i seedet gruppe hvor dere sier at dere mener det ikke skal bli problemer med ledige plasser. Når kan jeg melde meg på?

Svar: Mandag 8/9 om morgenen blir det lagt ut en melding om nøyaktig når det blir åpnet for ytterligere påmelding (dag og tidspunkt). Dette gjelder også seedet gruppe. I seedet gruppe mener vi at vi skal ha god plass til alle som oppfyller tidskravene.

Spørsmål: Hva er tidskravene til seedet gruppe?

Svar: For å få starte i seedet gruppe er det følgende tidskrav:

  • Herrer: Under 11 minutter på Stoltzen minst et av de siste 3 årene - eller på Stoltzekarusellen et av de siste tre årene.
  • Damer: Under 13 minutter på Stoltzen minst et av de siste 3 årene - eller på Stoltzekarusellen et av de siste tre årene.
I tillegg er det mulig å få stille i seedet gruppe dersom man har tilsvarende resultater fra andre motbakkeløp eller lignende. Resultater fra andre løp må i tilfelle sendes til stoltzen.opp@gmail.comDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen merket med "Ønske om seedet gruppe". Skriv samtidig hvilken tid du (realistisk!) forventer å oppnå i Stoltzekleiven / beste treningstider slik at vi kan plassere deg riktig sted i seedet gruppe der startrekkefølgen i år blir slik at vi får bedre og bedre løpere frem mot supereliten.

Spørsmål: Jeg har meldt meg på i seedet gruppe. Når skal jeg starte?

Svar: Seedet gruppe starter mellom 1245 og 1315. Nøyaktig starttidspunkt blir gitt på den offisielle startlisten som kommer uken før løpet. Startrekkefølgen i seedet gruppe vil bli lagt opp slik at løperne blir bedre og bedre - slik at alt ligger til rette for at årets utgave av Stoltzekleiven Opp blir den mest spennende som har vært fra et tilskuer/media synspunkt. Ta gjerne en tur på toppen for å følge med når seedet gruppe kommer i mål. De siste løperne i seedet gruppe vil starte med et minutts mellomrom. I begynnelsen av seedet gruppe er det 10 sekunders mellomrom, men med strenge krav til å komme med i seedet gruppe i år vil det være langt bedre plass i løypene i seedet gruppe i år enn det har vært tidligere år.

Spørsmål: Jeg har meldt meg på i seedet gruppe uten å tilfredsstille kravene. Får jeg allikevel stille?

Svar: Det vil bli streng kontroll på løpere som er påmeldt i seedet gruppe - løpere som ikke oppfyller tidskravene / har fått skriftlig bekreftelse på e-post om at de kan stille i seedet gruppe vil bli slettet dersom påmeldingen er foretatt på et tidspunkt der det ikke var andre ledige startnummer. Dette er fordi du i tilfelle har "sneket i køen" - og noe annet ville være urettferdig i forhold til andre som ikke tok sjansen på dette. For påmeldinger i seedet gruppe som ble gjort mens det var andre startnummer tilgjengelig, vil løperne selvfølgelig bli tildelt andre starttider. Vi har kontroll på når alle påmeldinger er gjort, og når det var andre ledige startnummer tilgjengelig.

Vanlige spørsmål - gruppepåmelding

Spørsmål: Prøvde å logge meg inn i går, men passordet virket ikke.

Svar: Alle passord som ble sendt ut fungerer - vi har testet de 3-4 passordene vi har fått e-post på at ikke virker, sett at de fungerer, bedt vedkommende forsøke igjen, og da har de fungert. For å være sikker på at du skriver passord og brukernavn riktig, bruk copy/paste funksjonen og kopier direkte inn fra din e-post. Forøvrig er gruppepåmeldingen for tiden stengt fordi det er fullt i denne runden med påmeldinger, men som tidligere annonsert satser vi på å få frigjort plasser i neste uke.

Spørsmål: Vi blir bare 15 istedenfor 20 i vår gruppebetaling, og ønsker å avbestille 5 plasser. Hva skal jeg gjøre med betalingen.

Svar: Send oss e-posten du fikk med opplysninger om betalingsinfo, så skal vi sende deg en ny e-post med ny betalingsinfo inkludert ny sum og KID-nummer. Vi stryker da også de 5 ekstra plassene fra påmeldingen. Du trenger ikke å skrive noe om antallet i gruppen på giroen.

Spørsmål: Jeg har ikke fått med meg hvilket tidspunkt vi skal starte. Ser ikke det av kvitteringen jeg fikk heller. Deltakerne vil gjerne vite det.

Ved påmelding har du valgt en startgruppe, f.eks. startgruppen mellom klokken 10 og klokken 12. Hvilken startgruppe din bedrift/gruppe har valgt finner du på denne oversikten. Endelig plassering i startgruppen blir offentliggjort når startlisten blir lagt ut mandagen før løpet. Generelt vil de som var sen med påmeldingen i siste startgruppe risikere å havne sent i startfeltet. 

Spørsmål: Hvordan får jeg lagt inn navn og rekkefølge på dem som skal løpe.

Svar: I uke 37 vil den ansvarlige for din gruppe få tilsendt en e-post med en webadresse der han lett kan legge inn navnene og justere på rekkefølgen. Siste frist for å legge inn navn og rekkefølge er onsdag 17. september!

Spørsmål: Hva gjør jeg hvis jeg ikke kan fylle opp alle plassene jeg har bestilt eller jeg får en i tillegg?

Svar: Hvis du ikke kan fylle opp alle plassene må du gi beskjed før du betaler, så får du tilsendt ny KID og ny betalingsinformasjon. Dersom du ønsker å bestille flere plasser må du vente til informasjon om eventuelle ledige plasser blir gjort på Stoltzen.no mandag 8/9 om morgenen, og se om det blir anledning til å bestille flere i din startgruppe.

Spørsmål: Vi ønsker å melde oss på som bedriftsidrettslag. (dersom det blir plass igjen på mandag). Hva gjør vi for å få til gruppepåmelding?

Svar: Send navn på gruppen/bedriften, navn på ansvarlig og e-postadresse til oss, så skal vi opprette en bruker til deg og sende deg passord. Følg så med på Stoltzen.no på mandag om videre instruksjoner. 

Spørsmål: Vi er en familie på fem som ønsker å melde oss på med gruppepåmeldingen. Kan vi få passord?

Svar: Gruppepåmeldingen er laget for større grupper på 10 personer eller flere - typisk for bedrifter og idrettslag, men også for andre mer løselig sammensatte grupper. Vi kan dessverre ikke opprette en gruppekonto for hver enkelt familie.

Spørsmål: Jeg ser at min e-postadresse er registrert for vår gruppepåmelding, men jeg har ikke mottatt noen e-post med brukerinformasjon.

Svar: Dersom e-post adressen er riktig, har nok meldingen havnet i spam-filteret hos deg eller bedriften din. Jeg sender uansett brukerinformasjonen på nytt her. Sjekk ellers i spam-filteret eller sjekk med de IT-ansvarlige i bedriften din om meldingen eventuelt har havnet der. 

 

 

 

StoltzeBilder

Stoltzekleiven Opp 2025

Neste arrangement går fredag 26.9 og lørdag 27.9.2025

STOLTZEHOTELLET 

 
 
Overnatting - middag - AfterStoltz i baren 

SMS Treningslogg

10/4Frode Fitjar27.20
9/4Knut O. Huseby22.35
9/4Frode Fitjar27.39
8/4Frank R. Olsen20.45
8/4Frank R. Olsen19.14
8/4Kjetil Sandal24.33
8/4Frode Fitjar30.29
Se mer av loggen

Samarbeidspartnere

StoltzeLauget

 

 
 

  

 
 
 
lplabbet logo_190px
 
  
 
 
abb-188
 
 
  
 

 

Arenareklame

 
 

 

tannlege-rogne

 

 

ForsyningsLauget

forsynings sponsorer_010614

 

 

 AfterStoltz 

 

 

Vi er alltid på jakt etter nye samarbeidspartnere. Ta kontakt med oss på e-post StoltzeSponsor@gmail.com eller på telefon: Carl Eilert Macody Lund (924 45 531) - Owen Westergård (906 15 850)